Történelmünk - 350 év

A Saint-Gobain 350 éves történelme folyamatos változások és alkalmazkodások sora.

  • XVII.
    -
    század
  • XVIII.
    -
    század
  • XIX.
    -
    század
  • XX.
    -
    század
  • XXI.
    -
    század
XVII.

század
A királyi manufaktúrától az ipari termelésig
XIV. Lajos uralkodásának idején a királyi manufaktúra kidolgozott egy forradalmian új eljárást, melynek során az üveget fém lapra öntötték. A tükröt előállító legfontosabb gyárat az ország északkeleti részében egy kis, Saint-Gobain nevű faluban nyitották meg, innen ered a név.
1665
Fontos dátum
1665 októberében XIV. Lajos aláírta a kiváltságlevelet, ezzel hivatalosan is megalapította a Párizsi Üveggyártó Manufaktúrát
XVIII.

század
A fejlődés és a virágzás korszaka
Indulásakor a tükörgyár nemcsak a királyi megrendelésekből húzott hasznot, sikerének valódi kulcsa a tükör népszerűségének rendkívül gyors növekedése volt a lakosság körében. Ennek köszönhetően a monopolhelyzetben lévő manufaktúra sikere biztosított volt.
XIX.

század
Az üvegpiac fejlődése
Miután a nemzetközi piacon megjelentek a komoly versenytársak, a Saint-Gobain széles körű vegyipari üzletágat fejlesztett ki, ezzel támogatta az üveggyárak megjelenését Franciaország határain kívül. Az acélt és üveget ötvöző építészeti megoldások terjedésével az üveg önmagában építőanyaggá vált: nagyon sok középülethez - vasútállomások, kiállítási csarnokok, üvegházak, fedett piacok, raktárak és fedett sétálóutcák építéséhez - használták ezt a technikát.
XX.

század
Az ipari forradalom és a modern idők
A XX. század a diverzifikáció időszaka: a kezdetektől csaknem kizárólag tükröt gyártó Saint-Gobain ekkor kiszélesítette kínálatát minden üvegalapú termékre.

Az új autópiac megjelenése kiegészítette a hagyományos építőipari piacot, emellett a fényt átengedő beton-üveg építészeti megoldások megjelenése is támogatta a fejlődést.

A második világháború után a csoport jelentős fúziók és felvásárlások során átalakult. A rákövetkező éveket az ipar nagy vezetőinek megjelenése határozta meg, illetve az, hogy a csoport belépett az építőanyag-kereskedelembe és tovább terjeszkedett a nemzetközi piacon. 

XXI.

század
Egy világcég 350 év történelmének gazdagságával
A fenntartható épített környezet fejlesztése a Saint-Gobain központi stratégiájává vált, ezzel egyidőben a csoport felgyorsítja nemzetközi terjeszkedését.